Накладення КЕП посадових осіб на податкову звітність: особливості

Податківці розказали, який порядок накладення КЕП посадових осіб платника податків, кваліфікованої електронної печатки на податкову звітність, у т. ч., якщо штатним розкладом не передбачено посаду головного бухгалтера або посада вакантна. Чи потрібно у такому випадку подавати заяву за формою № 1-ОПП?

Нагадуємо, що подання електронних документів здійснюється платниками податків відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 р. № 557 (далі – Порядок № 557), на підставі договору про визнання електронних документів (далі – Договір), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу (далі – СЕД) та укладається з контролюючим органом.

Кваліфікована електронна печатка (далі – печатка) – удосконалена електронна печатка, яка створюється з використанням засобу кваліфікованої електронної печатки і базується на кваліфікованому сертифікаті електронної печатки (абз. восьмий п. 2 розд. І Порядку № 557).

Створювачем електронної печатки є юрособа. Це визначено пп. 40 п. 1 ст. 1 розд. I Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 р. № 2155-VII.

Фізособи, які не є самозайнятими особами, автоматично вважаються СЕД та мають право подавати електронні документи до контролюючих органів виключно з використанням кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) (абз. другий п. 1 розд. ІІІ Порядку № 557).

Платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу КЕП чи печатки, керуючись Порядком № 557, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами). Це визначено абз. першим п. 3 розд. II Порядку № 557.

Форми організації ведення бухобліку суб’єкта господарювання

Нагадуємо, що бухоблік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації.

Відповідальність за його організацію та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх госпоперацій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше 3-х років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів (ч. 3 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. № 996-XIV; далі – Закон № 996).

Можуть бути обрані наступні форми організації бухобліку (абз. перший-п’ятий ч. 4 ст. 8 Закону № 996):

  • введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером;
  • користування послугами спеціаліста з бухобліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юрособи;
  • ведення на договірних засадах бухобліку централізованою бухгалтерією або підприємством, суб’єктом підприємницької діяльності, самозайнятою особою, що провадять діяльність у сфері бухобліку та/або аудиторської діяльності;
  • самостійне ведення бухобліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства.

Відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку, платники податків – юрособи та їх відокремлені підрозділи зобов’язані подати у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви за формою № 1-ОПП або за формою № 1-РПП (для постійного представництва нерезидента в Україні) з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку». Це визначено у п. 66.4 ПКУ та п. 9.3 розд. IX Порядку обліку платників податків і зборів. При цьому, заповнюються розділи 1, 2, 4 та 10 заяви за формою № 1-ОПП та інформація про засновників не подається.

За відсутності на підприємстві посади головного бухгалтера до ДПС подається заява за формою № 1-ОПП або за формою № 1-РПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» з відомостями про керівника підприємства.

Якщо укладено договір з відповідним контролюючим органом про визнання електронних документів, ці форми зручно подати засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг.

Особливості підписання електронної податкової звітності

Податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухобліку та подання податкової декларації до ДПС. У разі ведення бухобліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку податкова декларація підписується таким керівником (пп. 48.5.1 ПКУ).

Завершення створення електронного документа


Cуб’єкт господарювання

Послідовність накладення КЕП

Послідовність накладення печатки

Юридична особа

1. КЕП головного бухгалтера (бухгалтера);

2. КЕП керівника

3. Печатка (за наявності)

Юридична особа (за відсутності посади бухгалтера, якщо облік ведеться керівником)

1. КЕП керівника

2. Печатка (за наявності)

Фізособа-підприємець або «незалежник»

1. КЕП платника податків (фізособи)

2. Печатка (за наявності) (використовується лише до закінчення терміну її дії)

Фізособа (не самозайнята особа, громадянин)

КЕП фізичної особи

Інформація розміщена на Інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР», категорія 129.03.



Джерело: medoc.ua



Кількість показів: 405
Дата:  21.08.2020



Всі новини